Tuesday, July 26, 2011

農曆六月廿三。大暑

 《辛卯年。乙未月。己卯日》  
23-7-2011  Saturday


今天是大暑,全年天氣最熱的一天,人在這天容易中暑,喉嚨干,生​病,咳嗽,所以大家要多喝水,多吃涼的食物,多多保重!
Today is DaShu, in the north of earth, it will be the hottest day in the year, human will be get sick easily in this period, friend, please take care yourself.

話雖如此,但今天天氣是蠻冷一下。
But the weather was so cold today in the place I live.


起來,我要去上班了。
Wake up, I need to depart to workplace now.

工作時,在廁所做大事,沒有來得及回復學生的短訊,她竟然打電話來公​司叫我回復她短訊。
During the working time, I received a text from my student when I was doing my "business" in toilet, for sure, I didn't reply her, and when I finish my job, I received a message from the call just now to ask me reply her text.

做人別這麽急嘛,我在廁所多麽放鬆,自己卻搞到這麽壓力。
Why the people beside me always anxious? I was so relax in the toilet, but she feel pressure until sending text and call.


今天我和漢服,在万優廣場。
Today I and Hanfu, at OneUtama (OneU) Mall.


有信用卡的推銷員在嘗試向我推銷,他第一句話:“你清朝的啊”,不管我說什麽,他的口一直不停地在說,“你從清朝來的?”,“你穿清朝衣服”,“清朝!”,“清朝!”,我也懶得和他說下去,“諷刺”完畢后是他還旨意我坐下來聼他說信用卡,臉皮厚到~說不動還要和我老婆說。
There was a credit card man trying to promote his credit card service to me, the first word he said to me was: "Do you from Ching Dynasty?" (in Cantonese and rude way), no matter what I reply, his mouth just can't stop with something with "Ching Dynasty", I really feel lazy to talk with him, after the "criticize", he still dare to  ask me to listen to his credit card plan, he know he failed to do my business, on the spot he change target to my wife. LOL


老婆的同鄉朋友生日,我們去客家迎客樓吃頓飯。
Celebrate Birthday of QingEr there, at restaurant YingKeLou

我覺得很多看到我時覺得我瘋癲之人,是他人以爲我的髮髻的假的,​先入爲主地認爲我是爲了穿漢服而加上平時吃飽空閒沒事干戴上假髮​出街,以爲我是喜歡Cosplay某某角色,我扮演的角色就是本來的我​,我的衣服髮式就是華人正統的衣冠,是擁有五千年曆史文化衣冠,是真​正華人的象徵,再說我的真髮有這麽完美嗎?
Many people thought me is insane due to my "fake" hair, with preconception thought I wear wig/fake hair bun to wear Hanfu, feel I so free to make up become ancient person, thought I am playing COS.  I am myself all the way, my hair style and cloth is in Chinese-style, which proud to said that having over 5000 years of history, by the way is it my hair as prefect as the fake one? LOL

被嘲笑,只有兩种,一種是嘲笑別人的文化,另一種是嘲笑自己文化,都是不敬對方表現。
There is either laugh at other culture, or they laugh at their own culture, and both of these are the same, didn't respect to other.

連接分享

由隆雪華堂婦女組主辦的這項講座,主要目的是為了讓我們了解我們​的華夏文化。我們榮幸地邀請到馬來西亞漢服運動發起人江志發及李​振河為我們講解及漢服示范。歡迎有興趣的公眾人士參与這項有意義​的講座會。入場免費,任何詢問可聯絡隆雪華堂婦女組03-227​4 6645(玉英)或 016-6216280(黃秀英)。

日期:2011年7月29日(星期五)
时间:晚上7时30分
地点:隆雪华堂-楼下会议室

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...