Monday, August 12, 2013

癸巳六月廿四

《癸巳年。己未月。戊戌日》
31-7-2013 Wednesday

Just now, I told my 4 year old student, who complain play drum is too tiring, I said you need to improve two things, one, you need control your force in order to play longer and better, Two, you need to train your stamina, in order to become a man, with A Strong pat on the his back.
剛才我告訴那投訴打鼓很累的四嵗學生,我告訴他你必須向兩個方向發展,一個是控制力度,以達至長時間平衡。第二,你必須鍛煉你的體力,你將來會是一個男人,加上大力拍打他的後面。



My music teaching always include some Taichi theory and society education. LOL
我的教學時常會加入一些力學和人文社會教育,哈哈

Today I would like to talk about some Philosophy,
今天我又想講經説法了,

What is your main motive of your life?
你的人生,爲了是什麽?

You might try to find out how they answer those question, Saints, Scientist, Philosopher, successful person, etc, but you need to find out your own answer.
你可以去參考那些聖賢的經典,或是那個科學家的數據,或那個哲學家的書籍,或是那個偉人是自傳等等來如何解答這個問題,但你必須自己找出屬於自己的答案。

You gonna decide how you to live your life.
你的人生怎樣活應該由你自己來決定。

這天練習的書法。


連接分享

這天我看了中國電視節目,是蠻有趣的,這歷史有多真實我就不懂了。




分享以滿人的立場編寫的文章。
本人無意見,供有興趣了解近代滿人文化的人觀賞。
http://blog.boxun.com/hero/200907/manchu87/38_1.shtml

滿人也在搞復興呢。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...